УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 614 (2)

614 (2)

Обґрунтуйте поділ тексту на абзаци. Щоб відділити одну змістовну частину від іншої, текст ділять на абзаци. Абзац — це група речень, об'єднаних однією мікротемою. Ми відділяємо новий абзац, щоб показати зміну часу чи місця дії, навести новий аргумент. Тобто, кожна нова думка починається записуватися з нового абзацу. 4. Визначте мовні засоби зв’язку речень у тексті. Речення в тексті пов’язані за допомогою: Займенників: вона, їй. Сполучників: яка, та, і, а. Синонімів: Оксана – дівчина. 5. Знайдіть «відоме» й «нове» в реченнях тексту. «Дане» (відоме) в тексті служить для зв'язку речень. У ньому повторюється якась частина попереднього речення. «Нове» в реченні містить основне повідомлення та виділяється логічним наголосом. У мовленні «нове» найчастіше знаходиться наприкінці речення. 6. Складіть і запишіть простий план тексту. 1. Дівчинка автобусом вирушила зі школи додому на новосілля сусідів. 2. Дівчинка не поступилася місцем літній жінці з важкими сумками. 3. Дівчинка з матір’ю та батьком пішла до нових сусідів. 4. Двері відчинила жінка, яку Оксана образила своєю нечемністю в автобусі. 5. Дівчина ладна була провалитися крізь землю. 7. Придумайте свою кінцівку тексту. Після ввечері дівчинка вирішила попросити вибачення у сусідки. Вона сказала, що їй дуже соромно та що вона більше не буде так вчиняти. Сусідка вибачила Оксану та наголосила на тому, що ввічливим треба бути завжди, а не лише вдома.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ