УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 647 (1)

647 (1)

І. Розгляньте репродукцію картини Федора Манайла «Золота осінь». Уявіть себе в місцевості, зображеній художником, спробуйте відчути настрій митця, його думки. II. Дайте відповіді на запитання й виконайте завдання. 1. Про що ця картина? Яке враження створює полотно? Що відчуваєте, коли дивитеся на нього? На картині зображено могутній різнобарвний ліс восени. За ним заховалися височенні Карпатські гори, ледве покриті снігом. В центрі картини - вузький струмок. Ген біля лісу ледь визирають хатки. А над лісом легенький вітерець приніс важкі сіруваті хмари. От-от піде рясний дощ. Полотно вражає красою природи, яка на ньому зображена, яскраві кольору наповнюють атмосферу комфортом та теплом. Одразу хочеться поринути у неї, опинитися біля лісу та високих гір. 2. Доведіть, що на картині зображено пейзаж. На картині зображено пейзаж - загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 3. Яку пору року зображено? Це її початок чи кінець? Середина осені. 4. Які барви переважають на полотні? Зверніть увагу, як один колір змінює інший, починаючи з правого боку. Оранжеві, жовті. 5. Що ми бачимо на передньому плані картини, а що - на задньому? На чому художник прагне зосередити нашу увагу? На передньому – дерева, струмок, хатки. На задньому – гори. Художник прагне зосередити нашу увагу на чарівності осіннього лісу. 6. У яке вбрання одягнені дерева? Чи однакове воно? Про що це говорить? Дерева рясніють оранжевими, жовтими, багряними листочками. Вбрання неоднакове, що свідчить про різноманіття та красу осені. 7. Золото листя художник протиставляє осінньому небу. Яке це небо? Небо похмуре та сіре, затягнуте хмарами. Ось-ось розпочнеться великий дощ.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ