УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 644

І. Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку. Як козаки врятувалися від голодної смерті? ЛЮБКА У травневому лісі хвилі квітів хлюпають під ноги. А повітря, настояне на ароматах смолини й мокрого листя, приємно дурманить голову…. Тема: цінність любки дволистої. Основна думка: поважне ставлення до любки у народі. У тексті розповідається про переслідування кримськими татарами запорожців, опис травневого лісу, любки дволистої. II. Укажіть слова, ужиті в переносному значенні. Доберіть синоніми до виділених слів. Хвилі квітів, глянцеві листки, кудлате суцвіття, жменька козаків, настояне повітря, розплескати, приручити. Найдрібніше – найменше, малесеньке. Безкрайній – безмежний. Поважати – шанувати. III. Знайдіть частини тексту, у яких міститься опис природи та розповідь про те, як пересадити любку. Прочитайте ці частини ще раз, складіть їхній план. Опис природи: У травневому лісі хвилі квітів хлюпають під ноги. А повітря, настояне на ароматах смолини й мокрого листя, приємно дурманить голову. Теплінь... Найдрібніше створіння й те поспішає розплескати по всьому лісу свою весняну радість. План: 1. Хвилі квітів під ногами. 2. Весняне приємне повітря. 3. Квітки приносять весняну радість на землю. Розповідь: Не один старається перенести її з лісу до себе у квітник чи садок. Любка прекрасно почуватиметься біля хати, коли на неї падатиме легенька тінь від дерева та коли ростиме у «своїй» землі. Тому пересаджувати її треба з ґрунтом, у якому вона росте. 1. Гарні місця для любки. 2. Пересадка любки з ґрунтом.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ