УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 645 (1)

645 (1)

І. Прочитайте текст. Розкажіть, чому померла річка й чому дідусь навіть після цього продовжував засвічувати ліхтар. ЛІХТАРНИК Серед зелених луків і дрімучих лісів текла річка. Повновода, глибока, але тиха й ласкава. Багато віків несла вона свої чисті води. Рікою плавали човни й навіть маленькі кораблики… II. Визначте тему тексту, основну думку, тип і стиль мовлення. Складіть план прочитаного. Тема: перетворення глибокої повноводної річки на місто. Основна думка: люди мають гарно думати над тим, що вони роблять, аби не наробити дурість, яка може завдати школи довкіллю. Стиль мовлення: художній. Тип: оповідання. План: 1. Серед зелених луків і дрімучих лісів текла річка. 2. Ліхтарник плив на середину ріки, засвічував ліхтар як вказівку для мандрівників. 3. Псування людьми навколишнього середовища. 4. Виснаження студенів джерела, перетворення ріки на город. 5. Звичка старого ліхтарника засвідчувати ліхтар. 6. Повчальна розмова між Сергійком та його дідусем – ліхтарником. III. Доберіть синоніми до виділених слів. Чисті – прозорі, незабруднені. Лагідно – ніжно. Тішилась – раділа. Виснажилися – змарніли, заморилися.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ