УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 646

І. Підготуйтеся до написання твору-опису природи на одну з тем: «Цілющий дощ», «Веселка воду п’є», «Ой весна, весна, днем красна», «Велична премудра природа». Для цього: - сформулюйте основну думку вашого твору; Фантастичне пробудження весни. - обміркуйте, які типи мовлення можуть бути поєднані в ньому; доберіть слова (сполучення слів, вислови), необхідні для розкриття теми й основної думки; згрупуйте цей матеріал за окремими питаннями; визначте послідовність його вживання; Типи мовлення: розповідь, опис. Слова та словосполучення: чудова пора року, природа прокидається, яскраве сонце, тане сніг, великі калюжі, прилітають птахи, щебетання, проростає трава, набухають бруньки, з’являються листочки, весняний дощ, слабкий вітерець, квіти, перелітні птахи, галявинка. II. Напишіть твір-опис, скориставшись планом і дібраним матеріалом. Весна – чудова пору року! Природа прокидається від зимового сну, земля прогрівається сонячними промінцями, наповнюється енергією. Яскраве сонце розтоплює сніг, через що з’являються великі калюжі, по яких діти люблять запускати повітряні кораблики. З теплих країв повертаються перелітні птахи, всюди чутно їх дзвінке щебетання. В землі проростає перша зелена травичка, визирають перші проліски, на деревах з’являються маленькі бруньки, які згодом перетворяться в яскраві листочки. Інколи йде теплий весняний дощик, дує слабкий вітерець, той самий – легкий, весняний. Світ наповнюється яскравими фарбами, приємними звуками, розкішними ароматами квітів. І ось, одного разу вранці ми помічаємо, як всі дерева надягли зелене вбрання. Здається, ще вчора листочки на деревах і кущах були зовсім маленькими. Навесні все трапляється раптово та несподівано. Вода в водоймах навесні чиста, оновлена. У ній можна побачити блакитне небо і ясне сонце. Разом з весною приходять теплі дні, настає нове життя.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ