УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 632

І. Прочитайте текст. Визначте його тему й стиль мовлення. Які типи мовлення поєднано в тексті? БУДИНОК У ЛІСІ Погода почала псуватися. Низькі чорні хмари повзли подорожнім назустріч. Ударила сіра холодна злива. Жодної пташки не траплялося в дорозі стомленим мандрівникам. Це було поганою прикметою. Пташки ховаються перед нічним дощем…. Стиль мовлення – художній. Тип мовлення – розповідь та опис. II. Знайдіть у тексті опис приміщення. Назвіть предмети вітальні, на яких автор зосереджує увагу читача, місце їх розташування та ознаки кожного з них. Як ви думаєте, чому портрети на стіні поблискували? Автор зосереджує увагу читача на високих стінах, важких меблях, величезному камені. Портрети поблискували, в сполохах полум’я каміна. Цей опис є художнім, тому що автор вдається до емоційного забарвлення: величному камені, тьмяним, миготливим світлом, неосяжно високими, невеликі видовжені. III. Користуючись словником, поясніть лексичне значення виділених слів. Доберіть синоніми до слів грюкати, подив, мандрівник Передпокій - невелике приміщення біля входу, розташоване перед дверима до однієї чи кількох кімнат. Ґанок - прибудова з площадкою і східцями, а подекуди з покрівлею біля входу в будинок. Грюкати – стукати, грохотити, шуміти. Подив – здивування, захоплення. Мандрівник – подорожній. IV. Складіть складний план тексту. 1. Зміни погоди. 2. Дивний будинок: 2.1. Господиня будинку. 2.2. Незвичайна вітальня. 3. Очікування наодинці.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ