УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 641 (1)

І. Прочитайте тексти. Зверніть увагу на особливості опису природи. ЗИМА Настає зима (метафора), і світ навколо змінюється (метафора). Морозним подихом (епітет) вона зачаровує природу. Усе навколо завмирає. Голі дерева (епітет) мерзнуть на холодному вітрі (епітет). Тоді зима-чарівниця дарує (метафора) чудові білі одежі (епітет) зі снігового хутра (епітет), у яких їм тепло та затишно. Вона устелює промерзлу землю (епітет) пухнастою білою сніговою ковдрою (епітет), що блищить діамантами в променях яскравого сонця (епітет). Річки, озера та моря зима сковує товстою кригою (епітет), щоб вони змогли відпочити до весни. ВЕСНА Весна причаїлася всюди: у сірій корі (епітет) ґрунту, у деревах, у воді - і, здавалося, ось-ось вибухне яскравим сонячним промінням (епітет). … Відійшли проліски в лісі, уже засиніли фіалки, засвітився над опалим листям (епітет) лісовий сон (епітет) - вайлувата й трохи смішна в певності своєї краси квітка (епітет). А дерева стояли голі й, облиті бай­дужим промінням (епітет), сняли навсібіч тонкий, ледь уловлюваний смуток (епітет). Лише на берізках вирізьблювалося перше листячко (епітет), ніжне, мов дитяче зітхання (порівняння). II. Виконайте завдання до текстів. 1. Визначте стиль і тип мовлення текстів. Аргументуйте свою думку. Стиль: художній Тип: опис 2. Що особливо вас вразило в кожному з описів природи? Як змальовано природу взимку та навесні? Взимку світ навколо змінюється: голі дерева, огорнуті снігом, промерзла землю, річки, озера та моря, покриті товстою кригою. Весною бруньки врешті-решт забубнявіли, відійшли проліски в лісі, засиніли фіалки, на берізках вирізьблювалося перше листячко. 3. Укажіть епітети, метафори, порівняння, які використали автори в описах природи.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ