УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 637 (1)

637 (1)

І. Розгляньте репродукцію картини Фотія Красицького «Гість із Запоріжжя». Здогадайтеся, куди саме ми потрапили - у минуле чи в сьогодення. Що саме вам допомогло зорієнтуватися? Ми потрапили у минуле, про що свідчить козак, вбрання людей та будівля на задньому фоні. II. Поміркуйте над запитаннями та виконайте завдання. 1. Хто ж він, цей загадковий гість із Запоріжжя? За якими ознаками його можна впізнати з-поміж зображених на картині людей? Чи допомагає яскрава колірна гама підкреслити, що козак - центральний персонаж картини? На полотні зображений пасічник, колишній запорожець, який літнім днем в саду, в тіні дерев, пригощає гостя – козака-запорожця. Запорожець сидить з бандурою біля куреня і розповідає про свої походи. Перед ними на землі розстелена скатертина з частуванням. До козака дружина господаря привела дітей, щоб показати гостю. Козака можна впізнати по характерному оселедцю на голові і вбранню. Яскравий одяг допомагають підкреслити, що козак-запорожець є центральним персонажем полотна. 2. Опишіть зовнішній вигляд козака: у що він одягнений, що тримає в руках, яка зброя звисає з лівого боку. Козак одягнений в білу вишивану сорочку, сині широкі штани-шаровари та червону свитку. З-під пояса звисає гостра шабля. У руках він тримає бандуру. 3. Хто є господарями небагатої оселі? Придивіться до їхнього зовнішнього вигляду. Зверніть увагу, як виразно виписано вбрання дівчинки: червона стрічка на голівці, вишивана сорочка, плахта, намистечко на шиї. Господарем є пасічник, колишній запорожець, який літнім днем в саду, в тіні дерев, пригощає гостя – козака-запорожця. До козака дружина господаря привела дітей, щоб показати гостю. Дівчинка поводиться вже впевнено, а хлопчик у білій сорочці соромливо мне в руках шапку.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ