Розділ 5. Слово. Частини мови » Стр.6 (2)

Порівняй зміст речень і малюнок. Чим вони відрізняються? Кіт пише пером на папері. Кіт пише металевим пером на чорному папері. Кіт пише гусячим пером на світлому папері. В останньому реченні додались ознаки предметів: гусячим, світлому. Перше та трете речення відповідають, малюнку. • Якими з речень можна підписати малюнок? Чому? Кіт пише гусячим пером на світлому папері. Тому що це речення максимально точно описує малюнок. • Яку роль у мові виконують прикметники? Прикметники допомагають впізнавати предмети, змальовувати зовнішність людей, тварин. • Установи зв’язок між словами у третьому реченні. Якими членами речення є прикметники? Кіт пише гусячим пером на світлому папері. (хто?) кіт (що робить?)  пише; пише (чим?)  пером; пером (яким?)  гусячим; пише (на чому?)  на папері; на папері (якому?)  світлому. Прикметники – другорядні члени речення. • Спиши словосполучення, записані на малюнку. Визнач число і рід прикметників. Склади речення з двома словосполученнями на вибір. Велике (одн., с. р.) гусяче (одн., с. р.) перо, письмове (одн., с. р.) приладдя, старанний (одн, ч. р.) кіт, брудне (одн., с. р.) мишеня, чорнильна (одн., ж. р.) ляпка, паперовий (одн., ч. р.) аркуш, синє (одн., с. р.) чорнило, білий (одн., ч. р.) папір. В нашому дворі жило брудне мишеня. Кожному учню дали паперовий аркуш. В давнину для письма використовували гусяче перо.

Розділ 5. Слово. Частини мови