ЛЕКСИЧНА НОРМА §.4 - §.12 » Стр.42



1. Прочитайте уривок із твору й виконайте завдання. А. Знайдіть фразеологізми й випишіть їх у зошит. Ходити із хлібом-сіллю, оббивати пороги, не покладати рук, згорнути руки та й сидіти, дивитися в зуби, спахнути полум’ям, втерти носа 2. Випишіть у першу колонку фразеологічні синоніми, а в другу — фразеологічні антоніми. Фразеологічні синоніми Продавати зуби смішки справляти заводити хихоньки та хатоньки скалити зуби вибілювати зуби Фразеологічні антоніми бистрий на розум – туман вісімнадцятий пройти крізь сито й решето – мало ще пасок з’їсти попасти в павутину – вискочити на сухе Шкільне життя різноманітне й непередбачуване. Мої однокласники на уроках хімії та фізики полюбляють заводити хихоньки та хахоньки, однак учителька справедливо робить їм зауваження. А от уроки географії більш цікаві для нас: і бистрі на розум, і ті, хто туман вісімнадцятий, навіть і не думають смішки справляти. Навпаки – уважно слухаємо, виконуємо домашнє завдання й старанно відповідаємо на уроках, розуміючи, що мало ще пасок з’їли в цьому житті. Лише тоді, коли хтось із нас не підготувався до заняття (тобто, потрапляє в павутину й не може вискочити на сухе), ми разом із учителькою доброзичливо вибілюємо зуби.



ЛЕКСИЧНА НОРМА §.4 - §.12