ЛЕКСИЧНА НОРМА §.4 - §.12 » Стр.29 (4)
Прочитайте вірш і виконайте завдання. Комусь — щоб хліба скибка, комусь — щоб тільки лаври. Одна душа — як скрипка, а друга — як литавра. А тут не все так чітко. То крила, то вериги, Від Баха — до чечітки. Від «чижика» — до Гріга. Від ніжного ноктюрна — до громових симфоній. Від буйного обурення — до сміху саксофонів. Всі голоси природи, всі види й різновиди, від голосу народу — до писку індивіда. Все в душу входить вперто. Ввійшло — навік зосталось. Оце такі концерти. Аж серце надірвалось. A. Знайдіть контекстуальні антоніми. Яку роль вони виконують у творі? Художні засіб виразу ліричного героя. Б. Який художній засіб, побудований на антонімах, ужито у вірші кілька разів? Градація. B. Визначте провідний мотив вірша Л. Костенко «Комусь — щоб хліба скибка.». Скромність іноді краща за пихатість. Треба цінувати те, що маємо.