УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 417 (1)

417 (1)

І. Прочитайте текст. Що в ньому вас найбільше вразило? ШОКОЛАДНИЙ ЦЕХ Раптом містер Вонка, директор шоколадної фабрики, зупинився. Перед ним сяяли блискучі металеві двері. Діти й дорослі з’юрмилися навколо. На дверях великими літерами було написано: ШОКОЛАДНИЙ ЦЕХ… Найбільше мене вразили робітники шоколадного цеху, яких називали умпа-лумпами. Вони родом із країни Лампаландія. Умпа-лумпи мають крихітний зріст, що і здивувало відвідувачів цеху. II. Виконайте завдання до тексту. 1. Доведіть, що текст належить до художнього стилю мовлення. Художній стиль мовлення використовується в поетично-художній творчості. Провідним завданням художнього стилю є вплив на людську психіку, почуття, думки через зміст і форму створених авторами поетичних, прозових текстів. Основні ознаки: образність, поетичний опис подій, експресія та інтенсивність вираження, зображувальність. Крім того, художній стиль мовлення передбачає застосування таких мовних засобів, як: уживання синонімів, антонімів, омонімів, фразеологізмів, епітетів, гіпербол, порівнянь, метафор, формування індивідуального стилю митця, уведення до творів історизмів, архаїзмів, діалектизмів, просторічних складників та жаргонізмів, широке вживання речень різноманітних типів. Наведені ознаки присутні у даному творі, передусім застосування найрізноманітнішої лексики, художніх засобів, синонімів, антонімів, повторень. 2. Визначте, які типи мовлення поєднано в тексті. У тексті поєднано розповідь та опис. 3. Якою ви уявили місцевість, описану письменником? На мою думку, місцевість є дуже гарною. На ній росте дуже багато дерев та цвітуть різноманітні квіти. Також там є великий водоспад, який прикрашає місцевість та робить її більш привабливою.

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ