УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 394 (1)

394 (1)

І. Визначте тему тексту й основну думку. ЗАЧИН: На днях я підслухала таку розмову. …. - Вони мають нас за ненормальних, чи що? - промовив приятель, і обидва знову втупилися в екрани смартфонів. (1 мікротема) ОСНОВНА ЧАСТИНА: Я дивилася на них якийсь час. … Інакше кажучи, щось, чого не треба вчитися. (2 мікротема) Особливо якщо цей час можна було б ви користати на підсилення дисциплін, значно перспективніших у професійному плані. … Кого обходить критика чистого розуму, вічне повернення чи очевидний факт, що ніхто не може двічі ввійти в одну й ту саму річку? (3 мікротема) Та було б добре, якби моїм двом парубкам хтось пояснив, що, за означенням ЮНЕСКО, філософія «є школою свободи, яка сприяє інтелектуальному дозріванню, бо вчить розрізняти й дає інструменти для відповіді на великі виклики, що їх ставить перед нами життя. По суті, вона є щитом супроти спроб колективної маніпуляції, а також вакциною проти всякого типу догматизму». (4 мікротема) КІНЦІВКА: Було б добре, щоб Діоген з його світильником і Ґете зі своїм «Світла, більше світла!» їх просвітили. У решті-решт, філософія, як і інші гуманітарні науки, завжди цим була: світочем, лампадою, коли треба було розчистити шляхи, навіть найзаросліші. (5 мікротема) Тема тексту: у тексті розповідається про двох підлітків, які обговорювали значущість філософії, та вважали її зовсім непотрібною для внесення до шкільної програми. Основна думка: філософія «є школою свободи, яка сприяє інтелектуальному дозріванню, бо вчить розрізняти й дає інструменти для відповіді на великі виклики, що їх ставить перед нами життя….»

УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ