ПОВТОРЕННЯ. УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 611

І. Прочитайте текст «НЕ ВИРОСТУТЬ ДЗВІНОЧКИ». Визначте адресата й мету висловлювання. Про яку подію розповідає автор? Над чим розмірковує? Адресат – усе людство. Мета висловлювання – треба берегти природу, навіть маленьку квітку. Автор розповідає про квітку, яку чиясь безжалісна рука вирвала і викинула. Він розмірковує над тим, чому гине навколо нас природа, чому людина не зневажає і не береже «зелені легені» нашої планети. ІІ. Знайдіть у тексті елементи роздуму; визначте тезу, аргументи, висновок. Елементи роздуму: кожному зрозуміло, виходить можна, хіба невідомо. Теза: Брати те, що належить усім, виходить можна? Аргументи. 1. Якби відквітувала квіточка, насіння дозріло б і наступного літа вже двоє дзвіночків виросло б, землю прикрасили, душу звеселили. 2. Хіба невідомо, що рослини тисячами способів допомагають людині існувати в житті? Вони і «зелені легені», й сировині для промисловості, і краса земна… Висновок: лише людина може з вдячністю прийняти цей дарунок життя або все це підступно знищити. І дарувати це ніколи не можна.

ПОВТОРЕННЯ. УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ