ПОВТОРЕННЯ. УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ » 607

І. Прочитайте текст «ЛЮБКА». Визначте його тему й основну думку. Доведіть, що це розповідь з елементами опису. Тема – цінність любки дволистої. Основна думка – повага до любки у народі. У тексті є розповідь про переслідування кримськими татарами запоріжців, та окрім цього є опис травневого лісу, любки дволистої. ІІ. Поясніть правопис виділених слів. Розплескати, безкрайній – завжди з –з- пишемо префікси роз-, без-. Біло-кремове. Складані прикметники, описуючі колір, пишуться через дефіс, між ними можна поставити сполучник і. Глянцеві. Запорізьких – при творенні прикметників від географічних назв, основа яких закінчується на –ж-, відбуваються такі зміни: ж+ськ(ий)=зький. Прекрасно – префікс пре-, якщо слово виражає значення особливо високого ступеня. ІІІ. Знайдіть елементи опису. Назвіть слова, вжиті в переносному значенні. Доберіть синоніми до слів найдрібніше, безкрайній, поважати. Хвиля (квітів), глянцеві (листки), кудлате (суцвіття), жменька (козаків), настояне (повітря), розплескати, приручити. Найдрібніше – найменше, манісіньке. Безкрайній – неоглядний, безмежний. Поважати – шанувати, вшановувати. ІV. Опис. У травневому лісі безліч квітів. Чисте, немов настояне на ароматах лісу, повітря дурманить голову. Усі створення спішать поділитись своєю радістю. на високому стеблі два глянцевих листка і біло-кремове суцвіття – це любка. Розповідь. Для того, щоб Любка прижилася біля хати, потрібно обережно перенести її разом із ґрунтом і посадити в легкій тіні дерев. Так можна приручити цю дикунку.

ПОВТОРЕННЯ. УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ