ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ » 11

І. Прочитайте текст. Визначте його тип і стиль мовлення. Доберіть свій варіант заголовка. Поміркуйте, що треба для того, щоб творити красу. Тип мовлення: розповідь. Стиль: художній. Чудова флейта і здивований вітер. Щоб творити красу, треба мати в серці добро і любов. ІІ. Знайдіть однорідні члени речення. Визначте їхню синтаксичну роль та як вони з’єднані між собою. Поясніть уживання розділових знаків. Речення з однорідними членами: До його чудової пісні прислухалися і пташки, й дерева, й квіти. (однорідні підметки з’єднані сполучниками). Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті. (однорідні присудки з’єднані сполучником). Грав Музикант про сонце, про хмаринку в небі, про жайворонка і про дитячі очі. (однорідні додатки, крім двох останніх, не з’єднані сполучниками). Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лаву й пішов до хати. (однорідні присудки з’єднані сполучником сурядності). Підвівся Вітер з-під куща, прилетів до флейти та й подув з усієї сили. (однорідні присудки, крім останнього, не з’єднані сполучниками). Адже я залюбки можу вирвати дуба з корінням, скинути дах з хатини. ІІІ. Доберіть синоніми до виділених слів, скориставшись словником синонімів. Подивом: здивуванням, дивуванням, зчудуванням. Підвівся: встав, піднявся, вибрався, вийшов, виліз.

ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ