ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ » 184
Прочитайте написаний учнем твір-розповідь. Чи можна сказати, що текст створено на основі власного досвіду? Поясніть. Так, події виглядають реалістичними, описані деталі та емоції свідчать про особистий досвід. Перерахуйте дії та події, про які йдеться в тексті твору. Зверніть увагу: вони відбувалися одна за одною, у певній послідовності. Сусід запропонував «живий» подарунок. Герой отримав лисеня замість собаки. Сім’я вирішила випустити лисеня в природу. Тато звернувся до біолога, і тварина отримала свободу. Чи можна поставити до тексту загалом питання що відбулося? Дайте на це запитання стислу відповідь. Так. Герой отримав несподіваний подарунок — лисеня, яке згодом відпустили на волю. Визначте в тексті твору вступ та кінцівку. Вступ: «Кожен із нас щороку з нетерпінням чекає на свій день народження...» Кінцівка: «Чудовим подарунком мені стало те, що ми зробили добру справу.» З’ясуйте стиль твору. Відповідь підтвердіть посиланнями на текст. Художній стиль: емоційність і образність, наприклад, опис лисеняти. Які думки викликав у вас твір? Які почуття? Чи цікаво було вам читати? Твір викликає теплі почуття, співчуття до лисеняти, захоплення вчинком сім’ї, яка проявила турботу про природу. Читати цікаво, адже історія незвичайна, сповнена емоцій та моралі. Вона вчить чуйності, доброті та відповідальності.