Розділ 6. Словосполучення і речення » Стр.116 (1-4)



1. Розглянь малюнок. Що відбувається? Порівняй речення. Скільки граматичних основ (підмет і присудок) у кожному реченні? У кожному реченні своя граматична основа. Кожне речення самостійне, але вони поєднані змістом та інтонацією. 2. З простих речень утвори і запиши складні речення. Підкресли головні члени речення. 1. Олена малює груповий портрет, а Роман пише міський пейзаж. 2. Хлопці створювали колаж про тварин, дівчата придумували комікс про школу. 3. Спиши складні речення. Підкресли головні члени речення. Я дивлюсь на картину. Світить сонце, у небі пропливає хмарка. У полі жовтіють груші, у саду червоніють яблука. Діти збирають яблука, груші, сливи. • Чим відрізняється складне речення та просте з однорідними членами речення? Складне речення складається з двох та більше простих речень, яки мають свої підмети та присудки. Просте речення з однорідними членами має один підмет та присудок. • Про яку картину йдеться в тексті: пейзаж, натюрморт, портрет? Про пейзаж. 4. Допиши другу частину складного речення. Навесні розпускаються квіти, і починає зеленіти трава. Над квітами кружляють метелики, а ластівки будують свої гнізда. Жабки кумкають, але їх важко помітити у воді. Птахи в’ють гнізда, тому що там будуть зростатимуть пташенята.



Розділ 6. Словосполучення і речення