Вправа 101 - 200 » 167
І. Прочитайте текст. Складіть подібний про свої враження від звуків природи (шуму струмка, співу пташок тощо). Ви чули колись, як шумить струмок. Цей прекрасний звук, який наповнює кожну клітинку тіла. Він здатен заспокоїти та підняти настрій. Я навіть не можу описати це відчуття від слухання ніжного та приємного шуму струмка, цей чудовий звук. Це неймовірно! ІІ. Ознайомтеся з текстом. Запишіть другий абзац, доповнивши його словами, необхідними за змістом. Людина завжди жила у світі звуків і шуму. Можна слухати, як шумить вода: дзюркіт струмка, шум прибою, крапельки дощу. Ці звуки заспокоюють, знімають стреси. Інколи доводиться перетворювати звуки на слова, як, наприклад, у коміксах. Щойно починає падати дощ, ми чуємо, як крапельки розбиваються об землю. Коли розгулялася злива, то дерева шумлять дуже голосно. Свист можна передати словом дзижчання, стрибок людини — хлюпанням, падіння важкого предмета — гупанням. ІІІ. Уявіть літній ранок з усіма його звуками й барвами. Запишіть усі звуки (а в дужках — розшифрування до них), якими повниться ця пора доби. Які звуки — голосні чи приголосні — переважають? Чому? Тіх-тьох – щебетання; дз-дз – дзижчання; кл-кл – клекотання; ур-ур – завивання; хлюп-хлюп – хлюпання; бульк-бульк – булькання сссс – свист Більше переважають приголосні звуки.