ЛЕКСИКОЛОГІЯ » §22 (3)
Прочитайте текст і виконайте завдання. А. Які типи мовлення — розповідь, роздум, опис — наявні в тексті? Який із них головний, а який — допоміжний? Головний – розповідь. Допоміжний – опис. Б. Знайдіть у тексті синоніми й антоніми. Яку роль вони відіграють? Синоніми: великі – здоровенні, лисою – голою. Антоніми: близько – далі, підводилося – сідало. Синоніми допомагають уникнути тавтології. Антоніми дають змогу чіткіше, яскравіше виразити думку. В. Прочитайте текст удруге. Після цього самостійно складіть за ним простий план і запишіть його. 1. Пошук найкращого шляху до гнізда. 2. Пташеня у гнізді. 3. Страх зустрітися з орлицею. Г. Напишіть за планом докладний переказ. Хлопчики хотіли дістатися до гнізда. Вони не могли зрозуміти, як це швидко та легко зробити. Врешті-решт вирішили видиратися на скелю, чіпляючись за кожний виступ руками й ногами. У гнізді хлопці побачили одне велике орленя з довгою шиєю, лисою головою, гачкуватим дзьобом і здоровими пазурами на задніх пальцях ніг. Пташеня відчувало безпеку, бо щоразу то вставало, то сідало, сичало та крутилося. Хлопці знали, що орлиця-матір може напасти на викрадачів дитини, тому швидко спустилися і поїхали якомога далі.