ЛЕКСИКОЛОГІЯ » §21 (5)
Прочитайте словникову статтю та виконайте завдання. СУРЖИК, -у, чол. А. Доведіть, що слово суржик не омонім, а багатозначне слово. Між значеннями багатозначного слова є внутрішній зв’язок. В омонімів відсутні будь-які значеннєві зв’язки. У тлумачному словнику омоніми позначають цифрами, що стоять безпосередньо після заголовного слова. У багатозначних словах цифрою позначають кожне значення. Б. Напишіть допис (для соціальної мережі) з порадами, як боротися із суржиком. Наведіть у ньому приклади заміни суржикових слів на літературні. Цікавою є вправа на виправлення помилок. І помилки виправляти можна не лише свої, а й чужі, бо так навіть цікавіше. Вчителеві слід взяти якусь цікаву статтю чи книгу і переробити її, додавши кілька помилок. Можна виправляти помилки у справжній рекламі. Реклама заполонила світ і оточує нас повсюди, та часто створена абсолютно безграмотно. Можна сфотографувати та надрукувати, для подальшого редагування, рекламу на вулиці. Виправляти помилки у рекламі – це цікаво, практично, корисно і повчально. Наступна порада для боротьби з суржиком – це робота над збільшенням словникового запасу, а також над його аналізом та редагуванням. Використовуйте відеолайфхаки. Корисно дивитися експрес-уроки про типові помилки у мовленні. Крім цього, в інтернеті є багато відео про суржик в українській мові. А ще можна слухати блогерів, переглядати їхні канали. Знайдіть співрозмовників з різних куточків України і ви зможете познайомитися з особливостями мови в різних регіонах. І, нарешті, остання порада – читайте книги та дивіться фільми українською мовою. Приклади: кстаті – до речі, тоже – теж, пока – бувай, вообще – зовсім.