ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ » 392
І. Відновіть прислів’я, розташувавши слова в потрібній послідовності. Відновлені прислів’я запишіть, усно поясніть їхнє значення. 1. Не брудни криниці, бо схочеш водиці (десь на природі відпочивав — залишай місце чистим; якоюсь справою займався — прибери після себе). На початок і кінець речення вказує відповідна інтонація. Слова поєднані за змістом і граматично. Граматичний зв’язок здійснюємо за допомогою закінчень і службового слова – бо. 2. Посієш вчасно — хліб будеш мати рясно (усе треба виконувати вчасно, не відкладати на потім, бо невчасно зроблена справа може виявитися марною). 3. Ластівка одна весни не робить (заради омріяного життя потрібно самим докласти зусиль). 4. Любиш кататися – люби й саночки возити (щоб щось отримати, потрібно докладати зусиль). ІІ. Поясніть на прикладі одного з прислів’їв, що слова в реченні поєднано за змістом і граматично.