ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ » 509
І. Прочитайте діалог. З’ясуйте, чиї судження, твердження містять суперечливу інформацію. У чому це виявляється? Свідомо чи випадково, на вашу думку, хлопчик про те саме говорить протилежне? Суперечливу інформацію містять твердження Олега. Мені здається все ж, що він свідомо говорить протилежні речі. Або він не любить зиму, або він не хоче кататися з дітьми. ІІ. Укажіть у діалозі репліки. Чи кожну з них подано з нового рядка? Який розділовий знак указує на початок реплік? Ні, не кожна репліка подана з нового рядка. Якщо репліки одного хлопчика, то вони ідуть одна за одною. Перед початком репліки кожного хлопчике стоїть – тире. ІІІ. Визначте, які види речень за метою висловлювання та інтонаційним забарвленням ужито в діалозі. Яка чудова зима! Як гарно сипле сніг! Так, стільки багато снігу! – окличні, розповідні речення. Ходімо разом кататися на санчатах. – спонукальне речення. Всі інші речення – розповідні.