СИНТАКСИЧНА НОРМА § 19 - § 31 » §30 (7)
7. 1. Побудуйте структурні схеми до кожного речення й визначте їхній вид. 1. Ще немає ні людства, ні преси, ні головліту, а цензура вже є. [ ], [ ]. ССР 2. Щоб жить — я всі кайдани розірву. (щоб) – [ ]. СПР мети 3. Налагодь струни золоті: весна бенкет справляє. [ ] : [ ] безсполучникове 4. Поки живий, я хочу справді жити, а боротьби життя мені не страх. (поки), [ ], a [ ]. З різними видами 5. І досі сниться: під горою між вербами та над водою біленька хаточка. [ ] : [ ]. безсполучникове 6. Хіба не вірите, що скоро день засвітить, що сонце наше вже з-за обрію встає. [ ], (що). СПР з’ясувальне 2. Прочитайте речення й виконайте завдання. А. Знайдіть логічні помилки в будові речень і прокоментуйте їх. Б. Відредагуйте й запишіть речення. 1. На зборах батьки поцікавилися про канікули та випускний вечір. 2. Друзі запрошували на вечірку, але мені не хотілося туди йти. 3. Автомобіль, що розганяється до сотні за сім секунд, дав мені товариш, і я поїхав. 4. Головне, на чому зосередити увагу, — це реклама.