§.59. Суперечка - §.61. Теза й аргументи » Стр.192 (4)



Прочитайте фрагмент інтерв’ю «Самостійність — єдиний орієнтир» й виконайте завдання. A. Визначте тему й комунікативне завдання тексту, стиль і тип мовлення. Тема: володіння рідною мовою, робота над її і своїм розвитком – ознака високої культури. КЗ: читач має захотіти більше читати про історію України, досліджувати її, розвивати свою мову, набувати ознаки свідомої особистості. Стиль: Публіцистичний. Мовлення: Роздум, розповідь. Б. Знайдіть тези, аргументи й приклади, що їх підтверджують. Теза 1. Рамки, що створює собі людина заважають розвиватися. Аргумент: Людина росте, а мушля – ні. Приклад: Стефан Малларме сказав: «Ми спочатку створюємо собі системи, а згодом забуваємо, що це ми ж самі їх створили. І все це через страх перед хаосом». Теза 2: Українці не вчать історію. Аргумент: Що більше молоді цікавитиметься, що було колись, а чому так, а не інакше, то краще. Приклад: Підручники переказують, а не вчать. Теза 3: Для освіти не потрібні новітні технології. Аргумент:: Наявність смартфонів, інтернету і подібного відволікає людину. Приклад: восьмирічний француз, що володіє літературною мовою Теза 4: Мова – основа духу. Аргумент: Письменники мають самі володіти високою літературною мовою, а не говіркою. Приклад: Іван Франко. B. Поміркуйте, за яким принципом виділено в тексті речення. Я думаю, що всі ці речення виражають основну думку твору. Це, можна сказати, тези. Ми можемо не читати весь твір, але перечитавши виділені речення будемо знати, про що ідеться.



§.59. Суперечка - §.61. Теза й аргументи