ВСТУП §.1 - §.3 » Стр.14
2. Прочитайте речення й виконайте завдання. А. Знайдіть помилки в уривках пісень і визначте, які норми в них порушено. 1. твому – порушення граматичної норми (правильно – твоєму). 2. вісімнадцять хвилин назад – порушення лексичної норми (правильно – тому). 3. виключить світло – порушення фразеологічної норми (правильно – вимкне світло). 4. але ж ти не даш – порушення граматичної норми (правильно – не даси). 5. та все ж загляни – порушення лексичної норми (правильно – зазирни). 6. Рождеством – порушення лексичної норми (правильно – Різдвом). 7. як сільодки в відро – порушення фразеологічної норми (правильно – як оселедців [у бочку / відро]). 8. відчу[ц´:а] – порушення орфоепічних норм (правильно – відчу[т´:а]). 9. поверне[шс´а] – порушення орфоепічних норм (правильно – поверне[с:´а]). Б. Поміркуйте, у яких випадках виконавці припустилися помилок свідомо (з певною метою), а в яких — через незнання мовних норм. У випадках № 1, 4, 6, 7 виконавці припустилися помилок свідомо: 1, 4 – для римування, 6, 7 – для відтворення розмовного колориту. У випадках № 2, 3, 5, 8, 9 виконавці припустилися помилок через незнання мовних норм.