Вправи 1 - 100 » 47

І. Спишіть, уставляючи пропущені букви, спочатку розповідні речення, потім - спонукальні, а потім - питальні. Правильність написання перевірте за словником. 1. З великим пензлем у великих капцях фарбує гном оранжевий дашок. (Розповідне, неокличне) 2. Ти від куща червоної калини свою пригаслу душу засвіти. (Спонукальне, неокличне) 3. 3 темного моря білявая хвилечка до прибережного каменя горнеться. (Розповідне, неокличне) 4. Вклоніться, люди, майстрові старому, володареві слова й ремесла! (Спонукальне, окличне) 5. Дороги нищимо, завалюєм стежки, хоча ніхто за нами не женеться. (Розповідне, неокличне) 6. Хай в маленьких очах відбивається світ од маленьких ромашок до стартів великих... (Спонукальне, неокличне) 7. Хіба є хто на Землі крилатіший за людину? (Питальне, неокличне, риторичне запитання) 8. Думи мої, думи мої, лихо мені з вами! (Окличне, розповідне) Нащо стали на папері сумними рядами? (Питальне). 9. Не питайте мене, що я бачив щодня на війні (Розповідне, неокличне.) ІІ. Визначте види речень за емоційним забарвленням. Яке з поданих речень є риторичним?

Вправи 1 - 100