ПРИКМЕТНИК » 331

І. Прочитайте текст «МАТИ-Й-МАЧУХА». Визначте, які типи мовлення поєднано в ньому. Чому рослина мати-й-мачуха має таку назву? Тип висловлювання – розповідь з елементами опису. Назва зумовлена властивістю листка рослини бути з одного боку теплим, а з другого – прохолодним. ІІ. Знайдіть у тексті прикметники-епітети. Чи допомагають вони розкрити задум висловлювання? Доберіть усно синоніми до виділених прикметників. Золоті кружальця, чудова рослина, щедрому сонцю, ніжними голівками, білий світ. Синоніми до прикметника ніжний – тендітний, витончений, лагідний, ласкавий, м’який, приємний, субтильний. ІІІ. Випишіть 5 словосполучень «іменник+прикметник» (на вибір). У дужках зазначте рід, число й відмінок прикметника. Теплої (ж. р., одн., Р. в.) весни, золоті (с. р., мн., Н. в.) кружальця, глинисту (ж. р., одн., Зн. в.) землю, весняному (с. р., одн., Д. в.) сонцю, сірим (ч. р., одн., Ор. в.) пушком.

ПРИКМЕТНИК