СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ » 162

І. Запишіть слова під диктовку вчителя або однокласника. Написане уважно звірте з надрукованим. Підкресліть і обґрунтуйте орфограми. Складне слово пишемо разом: а) якщо першою частиною слова є кількісний числівник (сімдесятиріччя, сторіччя); б) якщо воно утворене поєднанням залежних слів (працездатність, буряконавантажувач); в) якщо воно утворене від дієслова в наказовій формі та іменника (перекотиполе). Складне слово пишемо через дефіс: а) якщо воно утворене поєднанням незалежних слів, тобто між його частинами можна поставити сполучник і (навчально-виховний, шеф-кухар, фан-клуб); б) якщо воно утворене повторенням того самого слова (синьо-синьо, багато-багато), слів з однаковим коренем (сила-силенна, добрий-предобрий), антонімів (зустріч-прощання, купівля-продаж). Близькі за значенням слова, які передають єдине поняття пишемо через дефіс: щастя-доля, штрих-код, хліб-сіль, батько-мати, диван-ліжко, бал-маскарад). ІІ. Складіть і запишіть речення з двома словами (на вибір). Підкресліть члени речення. 1. У неділю ми слухали оперу Джузеппе Верді «Бал-маскарад». 2. Більшість спортсменів, співаків, музикантів, акторів мають шанувальників, які об’єднуються у фан-клуби.

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ