ПОВТОРЕННЯ. 63. Морфологія » 582

582

І. Прочитайте текст. Визначте тематичні речення та ключові слова. Дайте відповідь на запитання, сформульоване в заголовку. Яблука ще не доспіли, але хлопчикам вони здалися солодкими. Хлопчики зашарілися від сорому, позлазили з яблуні. Але ті яблука стали кислими. II. Виконайте завдання до тексту (усно). 1. Знайдіть у тексті по два іменники, прикметники, займенники й дієслова. По­ясніть роль цих частин мови. Яблука (підмет), хлопчикам (додаток), не доспіли (присудок), здалися (присудок), чужих (означення), гарячого (означення), вони (підмет), він (підмет) 2. Укажіть засоби зв’язку речень у першому абзаці. Чи є з-поміж цих засобів займенник? Мишкові й Дмитрикові захотілося чужих яблук (сполучник). Гарячого липневого дня вони перелізли через низький тин саду (займенник). Вилізли на гіллясту яблуню та й їдять (сполучник). Яблука ще не доспіли, але хлопчикам вони здалися солодкими (сполучник). 3. Складіть за змістом тексту одне речення з іменником у формі кличного відмінка (із звертанням). Мишко й Дмитре, не зривайте зелених яблук. 4. Знайдіть у тексті дієслова теперішнього часу, ужиті в значенні минулого часу. З якою метою автор використовує цей стилістичний засіб? їдять, каже, ховаєтеся – в емоційних розповідях про несподівані випадки, про насичені пригодами події.

ПОВТОРЕННЯ. 63. Морфологія