ЗВ'ЯЗНА МОВА (МОВЛЕННЯ) » 529

Прочитайте текст, охарактеризуйте ситуацію спілкування, описану автором, використовуючи схему. 1. Петрусь розповідає Мишку про свої цікаві спостереження за мурахами, про їх особливості, а Мишко заперечує Петрусеві, ставить під сумнів можливості мурах. Аж тут Мишка кусає, і хлопчик емоційно описує силу комахи. Тут уже Петрусь іронічно заперечує слова друга. 2. Їжачки розказують один одному про особливості свого такого різного життя – Морський Їжачок розповідає, як йому живеться у морі, а звичайний Їжачок розповідає, як йому живеться на суші. 3. Спілкування хлопців – це діалог-суперечка, а спілкування їжачків – це діалог-згода. 4. Усі висловлювання хлопців – розповідні речення, адже кожен із них намагався переконати один одного, донести саме свою думку. Висловлювання їжачків різні за метою – розповідні, питальні, спонукальні. Адже вони намагалися не тільки про себе розказати, але й дізнатися, як живе інший їжачок. 5. Діалог продовжився як суперечка і міг закінчитися сваркою. 6. Так, їжачкам завжди буде цікаво спілкуватися, вони кожного дня можуть знаходити тему для бесіди.

ЗВ'ЯЗНА МОВА (МОВЛЕННЯ)