ПОВТОРЕННЯ » 407
3. Доберіть заголовок до тексту. Секрети ефективного спілкування 4. Спишіть текст, заповнюючи пропуски. Поясніть орфограми. Ні для кого вже не секрет, що навички ефективного спілкування незамінні і в особистому житті, і для кар’єри. Часто стосунки зазнають краху, коли виникають конфлікти. Дуже зручно проблеми не вирішувати, а просто відходити від них, звинувачуючи іншого. Нікому не подобається відчувати біль та гнів, який може вийти назовні під час розмови. Однією з найголовніших навичок спілкування є вміння контролювати емоції. Аби розв’язати конфліктну ситуацію, людина має вести розмову спокійно, поважаючи співрозмовника чи співрозмовницю та враховуючи їхні потреби. Так з’являється можливість донести свою позицію і бути впевненими, що вас почують. Поради: - намагайтеся спокійно реагувати на випади співрозмовника; - поважайте думку іншої людини; - знаходьте компроміс у проблемній ситуації. 2. Доберіть синоніми й антоніми до слів ефективний (про спілкування) та конфлікт. Ефективний – результативний; ефективний – марний. Конфлікт – суперечка; конфлікт – компроміс. 5. Визначте тему й мікротеми тексту. Тема: навички ефективного спілкування незамінні і в особистому житті, і для кар’єри. Мікротеми: 1) навички ефективного спілкування незамінні і в особистому житті, і для кар’єри. 2) Однією з найголовніших навичок спілкування є вміння контролювати емоції. 3) Поради ефективного спілкування 6. Випишіть ключові слова. Навички ефективного спілкування, конфлікти, проблеми, не вирішувати, відходити, вміння контролювати емоції, розв’язати конфліктну ситуацію, поради, співрозмовники, реагувати, поважати думку, компроміс, проблемні ситуації. 7. Висловте свою згоду з автором тексту чи спростуйте його думку. Я згодна з автором тексту, адже без спілкування нормального співіснування людей не існує. 8. Сформулюйте кілька порад щодо того, як поводитися в ситуації конфлікту. 1) Заспокоїтися. 2) Поважати думку співрозмовника. 3) Висловити свою думку спокійним тоном. 4) Намагатися знайти компроміс.