ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ » 294



1. Запишіть тексти, керуючись принципом милозвучності української мови. І. Іній — тонкий шар кристалів льоду, що утворюється осіданням водяної пари з повітря на охолоджені предмети; паморозь, наморозь (зі словника). – науковий ІІ. День видався зранку туманно-морозним, небо заволокло хмарами. Повітря зіткане з дрібнесеньких гілочок, з блискучих мініатюрних цяточок. Нинішнього ранку дерева зацвіли. Ясени й клени, берези й дуби, горішина й калина позацвітали. Вони позодягались у цвіт від підніжжя стовбурів до крон, кожна гілочка цвіте, кожен сучечок. Зацвівши інеєм, обібравшись його шовковими пелюстками, дерева зараз видаються казковими, начебто перебувають у площині іншої дійсності. – художній 2. Назвіть ознаки, за якими схожі й за якими відрізняються тексти. Схожі за темою, відрізняються за стилями. 3. До якого стилю належать описи? Науковий та художній 4. Випишіть слова, вжиті в переносному значенні. У якому тексті їх більше? Чому? Осіданням, заволокло, зіткане, позодягалися, обібравшись, перебувають. 5. Перекажіть другий опис близько до тексту. Запишіть переказ. День був туманно-морозним, небо заволокло хмарами. Повітря зіткане з гілочок та блискучих цяточок. Нинішнього ранку зацвіли дерева: ясени, клени, берези, дуби, горішина, калина. Вони зацвіли від підніжжя стовбурів до крон. Зацвіла кожна гілочка, кожен сучечок. Зацвівши інеєм, дерева здаються казковими, ніби перебувають у площині іншої дійсності.



ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ