ЛЕКСИКОЛОГІЯ » 105
Прочитайте текст. Визначте його тему та основну думку. Доберіть заголовок. Василько зняв з плеча школярський ранець і витрусив з нього малюсіньке рудувате щеня… Тема – маленьке цуценя. Головна думка: потрібно допомагати тваринам. Визначте вжиті в тексті синоніми та антоніми. Яким роблять вони текст? Синоніми: щеня, маля, цуценя, собака, песика; тремтіло, дрижало; Антоніми: кудлата – гладенька; куций – довгенький; рожева – чорна; лютий, сердитий – добрий; Які типи мовлення поєднано в тексті? Прочитайте уривок, який є описом тваринки. Розповідь та опис. Складіть план тексту. Запишіть на чернетці ключові слова. За планом напишіть докладний переказ. 1. Рудувате щеня. 2. Опис зовнішності песика. 3. Опис пащі цуценя. 4. Добрий вчинок. 5. Пундик.