ЛЕКСИКОЛОГІЯ » 59
І. Прочитайте текст, визначте його тип мовлення. Що нового ви дізналися? Це розповідь. ІІ. Виконайте завдання. 1. Поясніть лексичне значення виділених слів. До якої частини мови вони належать? імунітет – стійкість організму до збудників хвороб (ім.); циркулювання – обіг чогось по колу (ім.). 2. Знайдіть у тексті слова, до яких можна дібрати антоніми. Холод – спека, погано – добре, корисні – шкідливі, морозна – спекотна, посилювати – послаблювати, пришвидшує – пригальмовує, збільшується – зменшується, покращити – погіршити, активність – пасивність, поліпшують – погіршують, одягати – знімати, виходите – заходите. 3. Висловте свої міркування: «Що краще: спекотне літо чи студена зима?». Скористайтеся ключовими словами-антонімами, наведеними нижче. Все має бути так, як повинно бути у природі. Аномальні погодні умови шкодять усім живим організмам, що знаходяться на цій планеті. Від різких змін клімату немає користі ні для тварин, ні для рослин. Тому нехай краще буде спекотне літо та холодна зима, ніж студене літо та спекотна зима.