Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ » 17 (3-5)
3. За допомогою яких дослідів можна виявити повітря і з’ясувати його властивості? Наявність повітря можна виявити повним зануренням відкритої пластмасової пляшки у воду. З пляшки виходять безбарвні повітряні бульбашки. Це доводить, що повітря погано розчиняється у воді й легше за неї. 4. Які позитивні й негативні наслідки горіння? Негативні: згорає кисень, речовини руйнуються, в атмосферу потрапляє вуглекислий газ – це погіршує стан довкілля. Позитивні: виділенням світла й тепла. 5. На уроці учні й учениці спостерігали дослід. Дві однакові свічки запалили одночасно. Першу свічку відразу накрили скляною посудиною, другу залишили відкритою. Через кілька хвилин перша свічка згасла (мал. 60), а друга продовжувала горіти. Поясни результати цього досліду. Перша перестала горіти, оскільки їй закрили доступ до повітря або до окисню. Тому вона горіла поки був кисень в склянці, після того як кисень вичерпався, горіння припинилося.