Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА ТА ЯВИЩА » 8 (5-7)



На малюнку 32 зображено, ще один спосіб розділення сумішей. Поміркуй, які властивості олії і води дають змогу розділити їх суміш за допомогою ділильної лійки. Ці рідини не змішуються між собою, тому їх так можна розділити. 6. Змоделюй забруднення води у водоймі. Для цього у склянку, наповнену наполовину водою, додай кухонну сіль (половину чайної ложки) і гречану крупу (столову ложку). Запропонуй спосіб очищення води й перевір його експериментально. Гречку треба очищати фільтруванням, а потім воду закип’ятити, щоб чиста вода випарилася, а сіль залишилася. 7. У склянку з водою замість цукру господиня помилково додала сіль. Щоб розділити утворену суміш, вирішила скористатися паперовим фільтром. Як ти вважаєш, чи вдасться їй розділити утворену суміш? Який спосіб обереш ти? Ні, не вдасться, тому, що сіль розтворилася у воді і паперовим фільтром її не розділити. Потрібно або випаровувати воду (але це буде дорожче, ніж налити нову воду), але використати активоване вугілля, яке через деякий час повинно ввібрати в себе сіль.



Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА ТА ЯВИЩА