Розділ 7. Текст » Стр.103

Спиши речення з першого і другого текстів, у яких описується квітка. Підкресли слова, які допомагають тобі «побачити» її. На нас наче дивилося велике жовте очко в обрамленні яскраво-фіолетових вій і підморгувало. Стебло в рослини волосисте заввишки 5–20 см. Листки прикореневі при основі — звужені в черешок. Листки стеблові — зменшені, сидячі. Квітка — кошик 3,5–5 см у діаметрі. Крайові квітки язичкові, фіолетові, серединні — трубчасті, жовті. Опиши рослину. Розглянь будь-яку рослину на вибір. Опиши її загальний вигляд. Пригадай частини рослини: корінь, стебло, листя, квітка, плід. Опиши їх. У якому стилі — художньому чи науковому — ти створив/створила опис? Стебло у троянди темно-зелене, тверде та вкрито шипами. Листя ростуть на стеблі не дуже часто та мають зубчасті краї. На кінці стебла розташована квітка з пелюсток зібраних в тугий бутон. Квітки бувають різного кольору, але найчастіше червоного та рожевого кольору. Текст – у науковому стилі. Розглянь портрети. Що ти можеш сказати про людей, яких зображено? Що в картинах ти побачив/побачила такого, що підтверджує твою думку? На першому портреті намальована жінка в українському одягу, вона скоріш за все живе у селі. На другому портреті складно хто це, можна зрозуміти що це жінка по довгому волоссю та сукні. Що ти можеш сказати про те, як написано ці портрети? Чия манера письма тобі ближче? Чому? Як би ти малював/малювала власний портрет? Перший та останній портрет більш у класичному стилі, другий портрет в формі геометричних фігур. Власний портрет я малював у звичайному стилі. Як автор описує героїв? Які слова використовує? Чому? Обидва вони маленькі, кругловиді, клаповухі й кирпаті. Тільки той, що в нього на носі руденька блямбочка, — то Спасокукоцький. А той, що в нього щербатий зуб, — то Кукуєвицький. Автор описує їх так, тому що це гумористичний твір, тому герої описуються з гумором та використовуються такі ж самі смішні слова.

Розділ 7. Текст